Bilder til egen vegg

Idag har jeg bestilt to lerreter, som jeg skal ha i spisestua tenkte jeg.
Har brukt lang tid på å finne "riktige" bilder. Jeg syns det er så vanskelig å plukke mine egne bilder som jeg selv skal ha på veggen! (Litt kritisk, kan du si!)
Endte ihvertfall opp med disse to prosjektene:

Dette bildet er et av mine favorittbilder, min mann og broren hans som går bortover stranda i Hoddevika på Stadt, 2003.
Moren deres døde i 1997, og når jeg ser dette bildet tenker jeg "gå med meg".
Det er min arbeidstittel, og fant akkurat ut at "Vade mecum" på latin betyr det samme. Det høres jo litt mer fancy ut. Bildet skal være et slags minnesmerke over over min avdøde svigermor.

Prosjektet er ikke ferdig, jeg skal kombinere foto med maling og litt andre teknikker.
Min svigerinne og svoger var så snille at de tok med seg litt sand og skjell med seg fra denne stranda, og det skal jeg prøve å bruke i bildet.
Vi får se hvordan det blir!


Dette er det andre prosjektet, og det er ferdig.
Det heter "Voyage" (som betyr "reise" på fransk) og er laget i Photoshop.
Utgangspunktet er et bilde jeg tok av Le mont saint Michel (en øy med et munkekloster på) i Frankrike i sommerferien i fjor. Men jeg ville gjerne kombinere foto med tekstur og bokstaver, så jeg fotograferte et scrapbookingark jeg hadde liggende og kombinerte med bildet. Teksten la jeg også på i Photoshop.
Ganske enkelt egentlig, ikke noe hokus pokus, det vanskeligste er å finne bilder man kan kombinere. Jeg holdt på noen timer før jeg kom frem til denne løsningen, men når jeg først vet hva jeg skal gjøre går det fort.
Begge bildene bestilte jeg i 50x70, gleder meg til å se de på lerret!

*-* Jeanette Bækkevold*-*


Kommentarer

  1. jeg kærer noe nytt hver dag. Vade mecum betyr Går med deg?? men hvorfor i all verden har de gitt munnvannet det navnet da. Du vet munnvannet vademecum? er ikke det litt rart.

    SvarSlett
  2. utrolig flott bilder forresten

    SvarSlett
  3. Hehe ja jeg vet, tenkte på munnvann med en gang jeg også.
    Men bestemte meg for å ignorere det. Eller er det umulig?

    http://www.caplex.no/Web/ArticleView.aspx?id=6700133

    SvarSlett
  4. Ja, ignorer det. Helt latterlig navn for et munnvann anyhow.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!