Bryllupsinspirasjon

Gifteplaner? Her har du noen tips fra mitt eget bryllup!


Vi giftet oss 23.08.2008.
Vi valgte et humanistisk bryllup, så vi giftet oss i hagen på Slogum gård på Skedsmokorset.
(Foto: Sindre Lundvold)


 Vi gjorde det sånn at vielsen var åpen for alle, og etter vielsen serverte vi champis og frukt til alle som kom. Senere på dagen hadde vi middag med bare nærmeste familie og venner. Vigsleren fra Human-Etisk forbund holdt en fantastisk tale! Personlig og morsom.
(Foto: Sindre Lundvold)



Jeg bestilte både innbydelser, menyer, vielsesprogram og takkekort fra samme leverandør.
Dermed ble det en rød tråd igjennom det hele. Jeg bestilte fra http://www.kortshop.no/, og er superfornøyd med de! Veldig bra service, de gjorde alt for at jeg skulle bli fornøyd. Det er ikke akkurat gratis, men perfekt for et lite bryllup som mitt.


Jeg klistret hjerter på de ferdig trykkede innbydelsene for å få litt personlig preg, og dessuten hadde jeg et fargetema: Hvitt, svart, sølv og lilla.
Jeg printet ut bilder av de som skulle få innbydelsen i posten og limte på konvolutten.
Så pyntet jeg konvolutten med stempler som jeg kjøpte på Bikuben. (http://www.bikuben.com/)



Sammen med innbydelsen la jeg en liten pose med hjerteformet, fuglevennlig ris:-)


Jeg ville gjerne ha en liten gave liggende på hver tallerken, så jeg bestilte disse søte dropseskene på nett fra USA. (http://www.favorstudio.com/)


Bordkortene, som jeg fant tips til på Panduro hobby.
Hjertene er av glass. Navnet skrevet med glassmaling.
Kjøpte et fint, litt gjennomsiktig ark som jeg klippet til i samme form som hjertet og limte på bak, og festet det hele med en svart sløyfe.


Det er vanskelig å skrive pent, så jeg skrev alle navnene med en fin font på dataen, printet ut arket og la det bare under glasshjertet og malte oppå!


Ring-eskene har søsteren og moren min laget!
De støpte gipsformer, og sydde på stoff og sløyfe til å feste ringene i. Nydelige! (Og selvsagt i fargetemaet mitt:-)  )


Denne borddekorasjonen fikk jeg ideen til på et ball (!) jeg var på jobb.
Kjøpte en kjempestor vase, fylte med glassstener og kjøpte vakre, hvite roser. (Ekte!) Det vanskeligste var å få rosen til å holde seg under vann, det endte opp med en svær, tung skrue! Brukte sytråd og sydde rett og slett rosen fast i skrua, og deretter skjulte vi den i glasstenene. Genialt! Flytelys på toppen.




Brudebuketten er fra Mester grønn på Strømmen. Jeg er så utrolig fornøyd med den, helt nydelig, passe størrelse og litt anderledes!
(Foto: Sindre Lundvold)


Den besto av hvite roser, lilla orkide, svarte perler og litt sølvpynt.




... Og vi er fortsatt lykkelig gift:-)
(Foto: Sindre Lundvold)

*-* Jeanette Bækkevold*-*

Kommentarer

  1. Hei. Likte veldig godt bordkortene dine. Ser du skriver at du har fått ideen på Panduro. Men har du kjøpt glasshjertene der? Fant dem ikke skjønner du...

    SvarSlett
  2. Hei!
    Ja har kjøpt glasshjertene der, men det er 2 år siden. Panduro har uendelig mye mer enn det som er i butikkene, få tak i en katalog! Eller spør i butikken, de kan bestille alt fra katalogen deres til butikken, så du kan hente det der.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!