En helg fylt med brylling!

På lørdag giftet jeg bort min beste venninne Stine, og alt gikk som smurt!
Bruden var vakker, sola tittet frem og maten var supergod.
For en spesiell følelse det er å være forlover, og få lov til å stå side om side med den som skal gifte seg. For en ære!
I tillegg til å være forlover skulle jeg selvsagt ta brudebildene. De kommer siden:-)

Min lille niese Helena på 3 år var blant gjestene i kirken, og jeg hadde på forhånd fortalt henne at jeg skulle "hjelpe" bruden med å gifte seg, og stå der oppe i kirken sammen med brudeparet.
Helena syns det var veldig stas med bryllupet, kanskje spesiellt den vakre bruden og brudekjolen.
Da de kom hjem hadde min svigerinne spurt Helena om hun syns det var gøy å gå i bryllup. Da svarte hun: "Ja, mamma, jeg vil brylle mer!" :-)

Jeg kan ikke avsløre så mange detaljer fra bryllupet enda, men her kommer ihvertfall et par bilder!

Den nydelige brudebuketten.

Meg og bruden:-)


* * *

Og idag feirer jeg og min kjære 3 års bryllupsdag! Det er lærbryllup, det!

Vi giftet oss på humanistisk vis i en hage i 2008.


De som har fulgt bloggen en stund vet at jeg er fan av å feire alt som feires kan, så idag skal vi ut å spise og kose oss. Livet er for kort til å ikke feire!

Vi har to faste ritualer på bryllupsdagen vår:


Vi drikker alltid champagne av bryllupsglassene våre.
(I år blir det alkoholfritt, til ære for tvillingene!)

På vår første bryllupsdag (papirbryllup) fikk vi denne esken av min svigerinne. Den er fylt med masse tomme papirlapper, som representerer våre år som gift.
Hvert år skriver vi stikkord på en av lappene om hva året har inneholdt. Tilslutt vil vi få en innholdsrik boks med minner om årene som har gått! En hyggelig tradisjon.

Også lager jeg hvert år et kort til min kjære:-)

Det er en rar tanke at dette blir vår siste bryllupsdag der vi ikke trenger barnevakt... Neste år på denne tiden har vi to små! Så rart det er...

Ha en fortsatt fin dag!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. vakkert, rørende og fint innlegg, så herlig gave med den esken med papirlapper *♥*

    SvarSlett
  2. Kjære deg, du sa ingenting da vi snakket sammen... Gratulerer med dagen, begge to! :)

    klemmer

    SvarSlett
  3. Dere var nydelige bruder begge to :)

    Gratulerer med bryllupsdag, og så artig med den eska :)

    Ha en superflott tirsdags kveld :)

    SvarSlett
  4. Gratulerer med bryllupsdag ;oD Nyyydelig kjole du hadde... ;o))

    Nyt kvelden ;o))

    Klem Elisabeth ;)

    SvarSlett
  5. Gratulere med bryllupsdagen og vel overstått som forlover. Så fin du var som brud!
    Fine bilder! Du kler å bære tvilinger, du stråler!
    Klem : )

    SvarSlett
  6. He He brylling ;)) - kongeord !!!

    SvarSlett
  7. Du har en sånn go'stemningsblogg, og derfor har jeg linka til bloggen din. Titter ofte innom og blir i godt humør:)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!