Tid for julebord!

I helga hadde vi syklubbens julebord hjemme hos meg, og vi fikk innviet det nye spisebordet vårt som kom på tirsdag.
Dette er spisebordet, det heter "Pittsburg" og ble kjøpt på Living. (De har det samme på "home & cottage", bare dyrere!) Det er et massivt, rustikt bord og jeg ELSKER det! Det er et bord som virkelig kan brukes, uten å være redd for riper og flekker, da det bare tilfører bordet mer sjarm:-) Stolene har vi ikke fått enda, vi skal ha helt streite, hvite, moderne stoler til. Det blir en fin kontrast!

Jeg pyntet bordet med trolltre som jeg hang julepynt på, englevinger, hvite fjær, selvfølgelig levende lys og ekte gran. (For autentisk "julelukt":-) ) Ved siden av hver tallerken la jeg et kremmerhus med pikekyss oppi.

Jeg har sett mange søte kremmerhus i diverse interiørblader, så visste akkurat hvordan jeg ville at mitt skulle se ut. Fant dette settet på Panduro, som inneholdt materiell til å lage 6 stk. Jeg bare byttet ut noen av materialene så det ble slik jeg ville det skulle se ut!

Jeg kjøpte nye glansbilder som jeg syns var søtere, blonder til å ha rundt kanten i toppen og naturtråd for oppheng. Superlim (som jeg er stor fan av!) brukes til å lime fast tråden til oppheng.

Ble veldig fornøyd med dem! Kjempesøte:-) Kan henges på juletre!

Så forsøkte jeg meg på glaserte epler, mest fordi jeg syns det ser dekorativt ut, men også fordi jeg faktisk aldri har smakt det! Fant en oppskrift på nettet, men de ble ikke gode altså! Mulig jeg gjorde noe feil, men det så da pent ut, ihvertfall:-)

Ellers lagde jeg "velkommen"-lapper isteden for bordkort med navn, så alle kunne velge selv hvor de ville sitte. Klippet ut biter av papir med grov struktur, brukte "velkommen"-stempel og brun stempelpute. Tilslutt brukte jeg distressing-effekten på kantene av lappen. Lagde hull og knøt fast i en bit granbar sammen med servietten. Veldig dekorativt!

God førjulstid!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Aåå superfine! Så litt mer proffe ut enn mine kan man si. Syntes det var vanskelig å få til selve kremmerhusene fint.Egentlig er jo de arkene med tekst å lage selv og printe ut. Skal teste det neste gang.

    SvarSlett
  2. Hehe, jammen jeg jukset jo med ferdig "kit" med stive pappkremmerhus, så den æren kan jeg ikke ta på meg:-)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!