Engledilla

Jeg elsker engler!
Så mye at jeg faktisk har en tatovert på armen.

I alle de tre store monoteistiske religionene refereres det til engler.
Ordet "engel" stammer fra det greske begrepet "angelos", som betyr sendebud. Engelen skal være guds budbringer.
Nå er ikke jeg spesiellt religiøs av meg, men det er noe spesiellt ved disse søte, vingebekledte vesnene.
For meg symboliserer de håp og glede.



Denne fikk jeg av svigerinnen min.


Denne er fra Kid interiør.


Englevinger til å feste på kubbelys fant jeg i en hobbybutikk i Tallinn. Løse englevinger som jeg har brukt til å dekorere spisebordet med er fra Åhlens.


Jeg er spesiellt glad i  den rustikke engelen med telysholder, fra Oasen. Bildet på potten er fra Himmelrommet interiør på Skjettensenteret, det festet jeg bare med naturtråd.


Denne fikk jeg til jul for noen år siden. Den henger i vinduet.


Engel fra Kremmerhuset.


Jeg pyntet julestaken med englevinger jeg fant i en hobbybutikk i Tallinn.


En remse med mange englevinger til å henge opp fant jeg hos "Zanz" i Lillestrøm.


Denne nydelige juledekorasjonen er fra Lisbeth Dahl. Den kjøpte jeg nylig på julemarkedet i Tivoli, København.


Denne sitter i gangen og passer på. Fra Kremmerhuset.


Dette bildet fant jeg hos "Vakre rom gaver og interiør" og falt pladask!



Og selvsagt pakker jeg inn gaven til min mor med engler, siden hun også har engledilla:-)

God 3. søndag i advent!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Elsker englebildet. Har mange slike selv som jeg har funnet litt her og der. Noen ganger finner man utrolig fine på loppis. Synes det er så fint med den gode, gamle nostalgien. Jeg brukte å samle på små jesus-kort som jeg fikk på søndagsskolen (tenke seg til ...)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!