God jul!


Slik ble årets juletre hjemme hos meg!
 Det er vår første jul i stua i det nye huset, vi har hatt to jul'er nede i kjelleren mens vi har pusset opp første etasje.


Denne glassengelen fikk jeg av min farmor idag. Nydelig!


Kremmerhuset har jeg laget selv, pynten bak kjøpte jeg på julemarked i København.


Har pyntet peisen med figurene i tovet lin, som jeg kjøpte i Tallinn.


Juleblomster hører med, hos meg finner du både julestjerner, Amaryllis og svibler.

Svibel.

Jeg er opptatt av lukt i julen, jeg kjøper f.eks gran fordi jeg syns det lukter mest jul! Svibler er også deilig, men kongerøkelse må være den ultimate julelukten av dem alle:-)


Adventstaken min i år, pyntet med mose, kongler og litt pinner.


Spisebordet.


Et forsøk på en "maskulin" pakke til min elskede mann:-)


Jeg gleder meg til pakkene!



Når vi pyntet juletreet hørte vi på julemusikk, og for første gang stoppet jeg opp og hørte ordentlig på teksten til en kjent julesang, en sang jeg har hørt tusen ganger før, men som nå traff meg midt i hjertet.
Det har vært et veldig tøft år, så budskapet i denne sangen ble plutselig viktig for meg, og jeg vil gjerne dele den med dere:

Have yourself a merry little christmas,
let your heart be light.
from now on,
our troubles will be out of sight.

Have yourself a merry little christmas,
Make the Yule-tide gay,
From now on,
our troubles will be miles away.

Here we are as in olden days,
Happy golden days of yore.
Faithful friends who are dear to us
Gather near to us once more.

Through the years
We all will be together,
If the Fates allow
Hang a shining star upon the highest bough.
And have yourself A merry little Christmas now.


(Hør den på youtube her: http://www.youtube.com/watch?v=5g4lY8Y3eoo )

 Jeg ønsker deg en riktig god jul og et strålende nytt år!

*-* Jeanette Bækkevold*-*




Kommentarer

  1. Så fint det ble hos dere!

    God jul, Jeanette! :-)

    SvarSlett
  2. Ha en kjempefin jul, Jeanette! Utrolig koselig hos dere er det i hvertfall. :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!