Trivelige Tallinn

Jeg og min kjære lillesøster Connie tok oss en velfortjent jentetur til Tallinn, Estland. Shopping, spa og sightseeing sto på på planen. Shoppingen var overraskende bra, jeg hadde vel forventet litt gammeldags, østeuropeisk stil over butikkene, men det er mange bra og moderne butikker og kjøpesentre!
Vi handlet mest håndlagede produkter, det er liksom greia i Tallinn. Produkter i lin og ull er det store, og da får du alt fra duker, grytekluter, votter og skjerf til leker og bamser. Mye fint!
Ellers utrolig hyggelig gamleby i middelalderstil, og et veldig koselig julemarked på torget foran rådhuset.
Anbefales!


                                                          


Altså, en nordmann MÅ jo bare?!?


Lei av den samme, gamle blomsterkassa? Hvorfor ikke prøve en i griseform?!




Mine beste funn! En helt utrolig nydelig, håndlaget skilpadde i lin og tovet lin. De små figurene skal jeg henge på peisen, de er også laget i tovet lin. Duken er veldig grov i strukturen, og det har jeg dilla på for tiden, alt i naturstoffer og farger, egentlig!


En helt nydelig, liten sjokoladekafe som heter "chocolats de Pierre".
'

Samme kafe.

Connie ser på håndlagede produkter på markedet. Mye fint!

Julemarkedet på rådhusplassen.

Og som seg hør og bør etter en god shoppingtur, måtte jeg sitte litt på kofferten for å få den igjen når vi skulle dra! Det er vel et tegn på at turen var vellykka:-)

*-*Jeanette Bækkevold*-*

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!