Tvillingenes rom

 Dagene flyr avsted, et ikke ukjent fenomen for småbarnsforeldre:-)
Tvillingene mine er nå 8 1/2 måned gamle. Etter en litt strevsom periode, har alt stabilisert seg litt nå. De er (ganske) flinke til å sove og spise, og de er litt mer selvstendige. Tenner har poppet opp som popkorn, jeg trodde de kom en og en? Her kommer det mange på en gang!
 De er så utrolig skjønne, smiler og ler og er litt rampete:-) Jeg koser meg fortsatt hjemme, er enda i "barselbobla" mi.

Jaja. Endelig har jeg begynt å få litt orden på babyrommet. Foreløpig er det bare Milian som sover der, de er inne i en periode der de begge våkner en del på natta. Så for å unngå at de vekker hverandre, sover Lukas inne hos oss, enn så lenge. Planen er at de skal "flytte sammen" igjen snart.
Barnerommet er ikke ferdig, men har da fått ordnet litt!



 Kommoden er en gammel, stygg sak fra Jysk. Den var trefarget, jeg malte den hvit for en god stund siden, og da ble den straks bedre. Den står på barnerommet i påvente av en penere en.

 Jeg fant denne søte dukkevogna på Living til den nette sum av 149,-.

 Jeg syns det er så fint å henge søte barneplagg til pynt. Denne jakken har min bestemor strikket.

 Den søte hesten er fra Bohus. Spilledåse fra Åhlens.


 Disse kule barnekoffertene fant jeg på Søstrene Grene! De har så utrolig mye kult, og endelig er det kommet en butikk i mitt nærområde! Heldige meg:-)

 Englebildet mitt har vært med meg lenge. Jeg elsker det. Men jeg har aldri egentlig funnet en god plass til det. Lurer på om det skal få plass på babyrommet, ihvertfall så lenge jeg kan bestemme. (Snart skal de vel ha bilder av traktorer og kaptein sabeltann og sånt på veggen:-) )

 Den søte wallstickersen husker jeg dessverre ikke hvor jeg kjøpte, men vimplene er det bloggeren Guttemamma som har laget (jeg kan ikke sy) , se nettsiden HER !
Veldig kjapp levering, og helt nydelige vimpler. Superfornøyd! De passet perfekt istedenfor gardiner.


 Enda et englebilde (det er kanskje avslørt at jeg liker engler?!) som jeg fant på salg i en butikk som skulle legges ned. "Synstest-kartet" er fra Søstrene Grene, og er egentlig et skrivebordsunderlag. Syns det var så kult! De små hjerterammene er fra Dorotheas, de skal jeg etterhvert henge på døra med bilder av dem i.

 Inne på rommet står en stor Hemnes kommode fra Ikea. Den har jeg pimpet opp med nye knotter.
De ovale bildene fikk jeg av min farmor, hun fortalte at hun alltid hadde dem hengende på veggen, for hun ønsket seg sånn en gutt og en jente. Og det fikk hun!


 Denne lille kommoden ble gitt bort på Finn.no, jeg bruker det som nattbord. Det står på planen å male det hvitt.
Lampa har jeg laget, les mer om det HER.



 Den nydelige uroen fra Teddykompaniet, jeg hører at den dessverre ikke er å få tak i lenger.

 Bamsen og smokken ligger klar:-)

 Settekassa har jeg også laget, det kan du lese om HER. Den er veldig fin til å samle små, søte minner i.


Jeanette:-)

Kommentarer

  1. Vakkert babyrom :) Jeg er ikke så heldig at jeg kan innrede slik til guttene da de desverre ikke har sitt eget rom enda. Vi leier hus og har kun to soverom, samboer har datteren sin annenhver helg så da må de dele rom etterhvert. Så er litt i dilemma om hvordan jeg skal innrede enda!

    SvarSlett
  2. Kjempe fint barnerom! Likte alle detaljene:) Jeg henger også barneklær på veggen (vet ikke om du husker, men du tok bilder hos meg for noen år siden,MbyM, den gangen) :) Kjempe koselig å vise frem de fine plaggene.
    Puh...den småbarnsperioden tar på. Uten tvil. Men så herlig det er også:)
    Klem

    SvarSlett
  3. Hei! Så nydelig gutterom. Og mange fine detaljer!!
    God helg til deg og gutta!
    Klem fra Anne-Marit :)

    SvarSlett
  4. Nydelig! Det lille nattbordet blir sikkert fint hvitt, men synes det var veldig pent slik det er også. Stilig med litt kontraster! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Du, jeg tror kanskje jeg er enig med deg! Når jeg så det på bildet, så syns jeg egentlig kontrasten var kul!

      Slett
  5. Nydelig rom til de små karene, masse flott detaljer! Og TUSEN takk for vimpel-skryt og reklame, veldig hyggelig at du likte dem og skriver så pent!! Klem klem♥

    SvarSlett
  6. Så fint rom du har ordnet i stand!! Har ikke fått tatt meg en tur på den nye Søstrene Grene butikken; jeg tror jeg vet hvilken du mener :) Veldig kjekt å ha de så nær og lommeboka burde jo ikke klage siden prisene er så fine der!
    Smykkeliten her har passert 4, men enda har jeg fått lov å beholde veggene fri for sabeltann og lynet - dog det tas igjen i lekene på gulvet da :)

    SvarSlett
  7. For en flott blogg, og herlige tvillinggutter du har!! Nå ble jeg inspirert!
    Trenger tips til gutterom, så dette var midt i blinken :D

    Får jeg spørre om den trevogna på "Living" fås kjøpt ennå?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det, så hyggelig at du ble inspirert! Vet dessverre ikke om de fortsatt fås på living.

      Slett
  8. Oki, takk for svar :) jeg prøver å finne frem til butikk med interiøravd nærmest ikea, så får jeg ta turen inn :)

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!