Årets julekalendere

Idag er det én måned til julaften!
Jeg og lillesøsteren min lager julekalender til hverandre hvert år. Tidligere fikk vi av farmor, men hun måtte gi seg for noen år siden. I tillegg lager jeg julekalender til mannen min, han må jo få han også:-)
For en gang skyld er jeg ferdig ganske tidlig, jeg er jo sykmeldt, så da har jeg litt ekstra tid.

Noe av julekalenderen til mannen min er gjenbruk fra i fjor, blant annet denne merkelappen.
(Se fjorårets kalender HER, der er det også tips til hva kalenderen kan inneholde!)

Jeg syns det er både praktisk og pent å ha alle pakkene i en kurv, så sånn blir det også i år.


Noen pakker er mer avslørende enn andre, men denne vet jeg garantert at han kommer til  å like:-)

Det er enkelt å lage fine merkelapper. Jeg kjøpte ferdige, blanke lapper i en hobbybutikk. Jeg bruker restepapir og glitterlim, gamle boksider og glansbilder.


Og her er lillesøsters julekalender i år, også hennes i en kurv. HER ser du kalenderen hennes i fjor, her får du også noen kalendergavetips.)

Tips: Riv av en strimmel papir og montér lag på lag. Effekten blir gjennomført!

Enkle, små merkelapper til min søster i år.


Minijuletreet er kjøpt på Ikea, jeg syns det var så søtt!

Bark-hjertene er kjøpt i hobbybutikk. Jeg lagde hull i de, og bruker de som juletrepynt eller som pynt på pakker.

* * * * * * *

Flere har spurt om vi er ferdig med kjøkkenet snart, og svaret er.....

Eeeeeh, nei.
Som du ser er det ganske mye som gjenstår!
Nå er det sparkling som er greia, det betyr at den verste perioden snart er i gang: gipsstøvhelvete.
Men men, man overlever det også. Jeg får late som det er julesnø....


Her er det lille badet/ toalettet som ligger vegg i vegg med kjøkkenet. Også det rimelig uferdig, som du ser.
Toalettet skal opp til høyre, innredningen til venstre.
Vi endte forresten på dobbelvaskinnredning, med speilskap på veggen. Da unngår vi høyskap, men får alikevel lagrinsplass, Jeg håper det blir fint!

Ellers går det fint, dagene går med på å slappe av og jeg handler mye julegaver på nettet. Magen begynner å bli tung, så jeg blir fort sliten av å gå på kjøpesenter. Det er maks en time om gangen!
Derfor er det jo genialt å kunne shoppe på nettet:-)

På tirsdag var vi på ultralyd, og alt er som det skal inne i magen. Gutta vokser som dem skal, og det er jeg glad for. Hittil har de vokst som "enlinger", men fra nå av vil de vokse litt saktere. Det er tross alt trangt inni der:-)
Omtrent slik ser det ut inni magen nå, 28 uker på vei. Tvilling 1 ligger med hodet ned, mens tvilling 2 ligger med rompa ned. Det betyr at det ligger an til normal fødsel, så lenge alt ser bra ut og tvilling 1 ligger med hodet ned. Det er en liten sjans for at de kan snu seg enda, men den er ikke så stor.

Jeg kjenner massevis av liv, det er jo så moro!
Denne graviditeten er så etterlengtet, og jeg nyter hvert eneste minutt av den:-)

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Åhh nå fikk jeg en idè:)
    fikk lyst til å lage kalender til mannen og ja :D lager jo til 5 åringen, men mannen har aldri fått, og jeg fikk jo scrappekalender av han to år på rad, så ja...det er på tide med kalender til han ;)

    lekker kalender du har laget :)

    Og så stas med tvillinger altså, dobbel lykke :D

    Klem fra Kine :)

    SvarSlett
  2. Åå, så flott du har pakket inn..Det ga meg litt inspirasjon,takk takk...God helg til deg:)

    SvarSlett
  3. Så flotte kalendere! Her ligger innholdet ferdig innkjøpt i en pose, men så var det innpakningen da......gruer meg litt...kommer til å ta så lang tid. Jeg synes jo det er koselig, men med fire barn som liksom ikke skal se hva som blir pakket inn må jeg styre med dette seint på kveld og rydde opp til dagen etter...Skulle hatt et eget pakkekalender-rom jeg!

    Barkhjerter har jeg veldig lyst på, må sjekke på hobbybutikken her!

    God advendtshelg!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!