Skoeske-extreme-makeover



Jeg tar alltid vare på alt av esker, jeg er en typisk "jeg-får-sikkert-bruk-for-det-en-dag-person"!
Jeg tenkte jeg skulle prøve den nye teknikken jeg lærte på scrappekurs på en gammel skoeske.
Teknikken består i å male med hvit akrylmaling, for deretter å pusse med sandpapir for et "slitt" preg.

Utgangspunktet, med malt lokk.

Akrylmaling tørker fort, så det går fint å male flere lag på kort tid. En svamp er best å male med, med pensel blir det lett striper.
etter å ha malt noen lag med akryl, pusset jeg med fint sandpapir.

Akryl

Englebildet er fra et scrapbooking-ark jeg kjøpte. Arkene er ganske dyre, ca 30 kr for et A4-ark med 6 små bilder. Jeg scannet derfor arket, slik at jeg kan bruke bildene flere ganger! Dette bildet forstørret jeg så det skulle dekke lokket på esken. Kvaliteten på bildet blir litt "røff", men det bare understreker "shabby chic"-looken, så det gjør ikke noe!
I tillegg brukte jeg naturtråd, som jeg festet et selvlaget hjerte og en merkelapp på.

Gratulerer med 31-årsdagen, Ingvild!

Jeanette Bækkevold.

Kommentarer

  1. utrolig fint! Jeg er også en skoeske-samler så dette skal jeg teste!

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!