Drømmen om en hvitløk

Sommeren for et par år siden var mannen min og jeg på et spa-hotell i Strømstad, og der så jeg det fineste møbelet jeg noensinne har sett!
Nå har ikke jeg noen møbel-fetish eller noe sånt, men jeg opplevde for første gang i mitt liv å bli forelska i et møbel. Helt sant!
Det var en "daybed", som det heter på godt norsk, en herlig liten lun oase av en seng til å ha ute. Det sto to stykker av dem ute på hotellets område, med utsikt til sjøen. Vi tok med oss hver vår bok og lå og leste og koste oss i sola. Det var så deilig!
Så deilig at vi bestemte oss for å ta en kveldstur ut dit også, og det gjorde vi. Vi lå og så på stjernene og slappet av, da en gjeng festdeltagere ramlet ut av en taxi like ved. En av disse kom løpende mot oss mens hun utbrøt "Se, En KJEMPEHVITLØK"!

Så siden har mitt drømmemøbel bare blitt kalt "hvitløken". Da jeg kom hjem trålet jeg nettet, jeg måtte bare prøve å finne ut mer om min nye forelskelse. Etter mange timers research fant jeg den endelig! Til den nette sum av 25.000 kroner..... Sukk!

Jeg kommer jo aldri til å få råd til å kjøpe den, men det er lov til å drømme! Nå har jeg funnet mange andre fine daybed'er på markedet altså, men ingen kommer til å nå inn til mitt hjerte slik som hvitløken har gjort:-)


Min store kjærlighet!


Denne er også veldig fin.
(Foto: Hospitality design source)








(Foto: femtalks.com)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!