Utdrikningslag!

På lørdag arrangerte jeg utdrikningslag for min beste venninne Stine!
Jeg har planlagt laget i over ett år, så det var både gøy og vemodig på en gang da dagen endelig var her.
Jeg elsker å arrangere og planlegge ting som dette, så man kan vel trygt si at jeg tok litt av:-)
Men hallo, når man først gjør ting, må man gjøre det ordentlig?!

Vi var hele 14 jenter, og jeg hadde bestemt meg for at jeg skulle kjøre skikkelig jentetema: Rosa!

Rosa papptallerkner (jeg gidder tross alt ikke bruke dagen på å vaske opp), rosa plastbestikk og rosa servietter.

Jeg pyntet kubbelys med en boa, som jeg klippet opp i biter.

Rosa godteri på glass med stett er også veldig dekorativt, og dessuten godt:-)

Og selvsagt måtte vi ha rosa peoner. De er så nydelige!

Noe av pyntet laget jeg selv. Jeg klippet ut sirkler og limte på bokstaver, bandt sammen med hyssing og hengte opp på veggen. Enkelt og dekorativt!

Velkomsten er viktig, og å bli møtt med glitter i døra er vel et must?! Jeg pimpet døråpningen litt ekstra med restene av boa'en.
Dessuten hadde vi rød løper utendørs:-)

Rosa ballonger var også et must.

Rundt omkring hang jeg dette kule båndet jeg kjøpte på en nettbutikk med partyutstyr.

Jeg lagde navneskilt til alle deltakerne, glitterarket fant jeg på Panduro, og navnene printet jeg ut.
For at alle skulle føle at de deltok gjorde vi det også sånn at alle hadde en oppgave hver i løpet av dagen, noen var "ryddehjelp", andre var "alkoholansvarlig" osv. Dette var både praktisk og morsomt!

Til hver av gjestene hadde jeg laget en gavepose. Jeg kjøpte vanlige, hvite papirposer, og pyntet de med litt papir og selvlagde "martiniglass".
Oppi posene puttet jeg litt forskjellig som kunne være nyttig i løpet av dagen (men også noen totalt unyttinge ting!) som vannflasker, sjokolade, tyggis, blader etc. Noe kjøpte jeg, noe var sponset.

Jeg måtte jo bake litt også, og disse søte "kjolekakene" fant jeg på Passion for baking.
Veldig jentete, og perfekt for et utdrikningslag!
Oppskriften finner du HER.
I tillegg bakte jeg muffins, eller cupcakes om du vil, og disse ble en stor hit!
Vaniljemuffins med smørkrem. Smakte nydelig! Oppskrift HER.

Programmet vårt for dagen inneholdt turntrening (bruden er tidligere turner), pole dancing-kurs (moro hvis man tør å slippe seg løs!), massasje for bruden og en make up-artist som sminket bruden for kvelden.
Senere hadde alle jentene pyntet seg, og vi koste oss med tapas fra cateringselskap (så jeg slapp å bruke tiden på å lage mat), konkurranser og tilslutt: Underholdning. 
Og nei, det var ikke stripper:-)
Isteden leide jeg inn en fantastisk flink danser, som fascinerte alle med sitt minishow hjemme i stua mi.
Hun heter Elin Kåven, og danser noe som heter Tribal fusion. Det er en blanding av magedans, folkedans og mye annet rart. 
Se video av henne her:


Dagen var en suksess, og heldigvis var vi heldige med været også!

*-* Jeanette Bækkevold *-*


Kommentarer

  1. For ei heldig veninne du har! Fantastisk gjennomtenkt og kreativt!

    Nyt dagen!
    Klem E

    SvarSlett
  2. Guri malla, så kreativ du er. Tenk så heldig venninna di er som har deg som forlover!

    klem!

    SvarSlett
  3. Hørtes ut som en dag som blir husket lenge!:D Og det er jo akkurat det som er meningen. Kjempefint bord har du dekket. Lekker pynt og deilige kaker! Perfekt:D

    SvarSlett
  4. WOW!! Så utrolig kreativt og fint!:)
    Kan tenke meg dere hadde det kjekt!:)

    Klem

    SvarSlett
  5. WOW! Så gjennomført! Er helt imponert...

    SvarSlett
  6. Dette tok pusten fra meg. Jeg er kjempeimponert! For en kreativitet og for en innsats!. Det må ha blitt et minne for livet. Hun er heldig som har deg som venninne.

    SvarSlett
  7. Så flott du hadde gjort i stand, skikkelig jentete!
    Ha flotte sommerdager! Klem : )

    SvarSlett
  8. Hei Jeanette! Takk for sist! Det var veldig koselig med besøk av dere! Gleder meg til å se bilder etterhvert!

    Klem fra Anette

    SvarSlett
  9. Hei :)
    Fant deg via Jeanette,og hun tipset om at vi måtte ta en titt her :)
    Og det er jeg glad for :)
    Nydelig blogg, og for en fest!!!
    Jeg er hundre prosent sikker på at ROSA blir vi aldri for gamle til å like, så flott du pyntet, og kan tenke meg du koste deg med oppdraget :)

    Gleder meg til å følge deg videre :)
    Ønsker deg ei flott helg :)
    Klem fra meg :)

    SvarSlett
  10. Virkelig superfint du hadde ordnet alt, så gjennomført til minste detalj :)
    Ha en fortsatt strålende sommer
    klem sissel

    SvarSlett
  11. SÅ fantastisk flott Jeanette, ja du kan skape fest du!
    Og alle de lekre detaljene - SOM jeg liker det!
    Du er helt makaløs altså, og for en venninne du er ❧
    Tipper det var en vordene brud som var prima fornøyd!!
    Varm klem til deg Jeanette!
    ~ Lokki

    SvarSlett
  12. Hei :)
    Har du flere tips til hva de forskjellige er "ansvarlige" for? Jeg har påfyll/alkohol, hår, make-up, men så sto det stille... :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei! Bare fantasien setter grenser, men dette er jo ment som hjelp, slik at du slipper å sitte med alle oppgavene selv. Vi hadde alkoholansvarlig, partysjef (forlover), klesansvarlig (det blir jo noen skift i løpet av dagen), matansvarlig, transportansvarlug, osv. Lykke til!

      Slett
  13. Hvor kjøpte du bestikke og papp tallerkene?

    SvarSlett
  14. Hvor kjøpte du bestikke og papp tallerkene?

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!