Nytt servise

 Jeg har lenge lett etter et nytt servise. Det jeg har fra før er helt streit og fra Ikea. Ok til hverdagsbruk, men dønn kjedelig. 
Jeg ønsket meg et servise som var både rustikt og romantisk. Et som ikke er kjedelig, men ikke for fint til hverdagsbruk.  Det samme gjelder med prisen: Er det for dyrt, tør man ikke bruke det til hverdags.
Og nå har jeg endelig funnet det!

 På Nille!

 Jeg kjøpte både kaffekopper, skåler, asjetter, vannmugge og fat.

 Jeg elsker at det er rustikt, samtidig som det er romantisk. Og jeg digger at asjettene har bølgekanter. 


 Det eneste de ikke hadde var store tallerkner. Veldig dumt, jeg hadde nesten komplett servise. 
Men så fant jeg disse, som passet perfekt! Litt annen dekor og en smule annen form, men ellers helt likt.
De fant jeg på Skeidar.

Den store tallerknen fra Skeidar passer perfekt til serviset fra Nille.

 På Skeidar hadde de også disse søte salt- og pepperbøssene i samme serie.

Og alt har blitt flittig brukt i sommer.

* * * * * * * * * * * * * * * *

Ellers er alt bra her i gården. Tvillingene nærmer seg 8 måneder. Helt utrolig så fort tida går!
Etter en ganske tøff periode, har ting blitt litt lettere nå. Vi har kommet inn i en rutine med melk, grøt og middag, og sovingen på dagtid har også blitt litt mer stabil.
Gutta er veldig krevende, men utrolig morsomme:-)
Begge to har fått tenner. Hos Milian bare poppet de opp etter et par dager med ekstra sikling, Lukas har slitt med feber, kløe og vondt, stakkars.
 

Lukas til venstre, Milian til høyre.

I morgen kommer det en interiørskatt hjem til meg, som jeg gleder meg til å blogge når jeg får tid:-) 
Ha det fint så lenge!

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Kjempeflott servise og guttene dine er helt nydelige! Sensommerklem fra Gry :)

    SvarSlett
  2. Så flotte gutter du har.
    Det serviset har jeg også gått og sett på på Nille, det er sååå fint.

    SvarSlett
  3. så fint servise da, og så heldig at du kalrte og finne matchende "missing parts":)

    håper dere får brukt det litt ute nå i fineværet!
    klem ellemell

    SvarSlett
  4. WOW! Jeg har også dette fra Nille, og savnet store tallerkner..nå MÅ jeg på Skeidar å se om de har noen slike til meg også :) Tusen takk for tips!:)

    Nydelige tvillingen er :)

    Ha en finfin Tirsdag -
    Klemmer fra Jatte♥

    SvarSlett
  5. Så flott at du fant noe som matchet - mulig jeg må ta meg en tur til Skeidar da:))

    HErlige guttene dine - og så store de er blitt:)

    SvarSlett
  6. Så fint servise! Ville aldri gjettet at det er fra nille. Men har skjønt at de har kommet seg litt "opp fra" stempelet de har hatt.
    nydelige gutter!

    SvarSlett
  7. Det serviset er virkelig fint! Den litt større tekoppen har blitt ny jobbkopp for meg - akkurat passe stor. Kjempesøte gutter du har :)

    SvarSlett
  8. Først: Guttene dine er så utrolig vakre, herlighet...jeg blir helt betatt <3

    Og: kjempe lekkert servise :) liker veldig godt at det er fra Nille, for da går det faktisk an å kjøpe det komplett uten å bli helt blakk :)
    Og det passet veldig bra med tallerkenene fra Skeidar :D

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!