Uteliv


 God sommer! Det har ikke blitt rare innleggene herfra i det siste, og her er de to grunnene til det:

Milian og Lukas er nå 6 1/2 måned gamle, og krever det meste av tiden min. Vi er inne i en veldig krevende periode. Det første halve året syns jeg gikk ganske greit, til tross for prematur fødsel og greier. Vi fikk oss gode rutiner fra starten av, gutta var synkrone og spiste bra begge to. Dobbeltammingen gikk greit etter et par måneders trening. De hadde tre faste lurer i løpet av dagen, den lengste på tre timer. Hver dag!

Men når vi bikket 6 måneder, endret alt seg. Vi startet med fast føde, og har fortsatt ikke kommet inn i en god rutine med dette, syns jeg. I starten var de som nevnt veldig synkrone. Nå begynner personlighetene å komme ordentlig frem, og med det også forskjellene. Så: Den ene spiser alt du putter i han, den andre spytter ut. Den ene sover hele natta, den andre våkner fortsatt to ganger. Den ene tåler fast føde ganske godt, den andre har magetrøbbel. 
Kort sagt: Vi er usynkrone.
Det betyr en hverdag nesten uten pause, og det tærer på kreftene. I tillegg er det magetrøbbel og tenner på gang x 2. Håper på bedre tider snart!
Når det er sagt er det selvsagt en morsom tid også, de smiler, ler, ruller rundt og tøyser. De er selvsagt verdens herligste, men du verden, så sliten man kan bli.

Uansett: Sommeren flyr forbi, og nå har vi bestemt oss for at vi må passe på å nyte den mens den er her, selvom været ikke er helt slik vi skulle ønske. Derfor er planen å bli flinkere til å sitte ute når gutta har lagt seg.

Her er uteplassen vår.  I fjor var en særdeles våt og myggrik sommer, og da investerte vi i dette hageteltet fra Skeidar, med myggnetting og vegger. Det kommer godt med, også i år.

 Dekket bord, klar for en grillings for to.


 Lyktene er loppis-kupp:-)
 Denne søte lyslenka til utendørsbruk kjøpte jeg for noen år siden, husker dessverre ikke lenger hvor. Det står på planen min å spraylakkere de hvite, gullfarget er ikke spesiellt snacksy, syns jeg.


 Hvitløken min er nok dessverre ikke like mye brukt i år som jeg skulle ønske. Jeg må bli flinkere, jeg har jo pledd og greier, så temperaturen er ingen unnskyldning.

 Jeg  fant dette kule teppet på Bohus, tåler å ligge ute. 

 

 Det store, marokkanske fatet fant jeg på finn.no for noen dager siden, passer fint i hvitløken!


 Sommerkos.


 Jeg ønsker deg en fortsatt fin sommer, måtte godværet og sydentemperaturene komme snart! (Det er lov å drømme?!)

*-* Jeanette Bækkevold *-*

Kommentarer

  1. Heisan du og gratulerer så masse med to skjønne gutter. Å være tvillingmamma er ikke bare, bare... Slitsomt, men også så utrolig givende.
    Selv har jeg ei aktiv jente på 5 og tvillinger (en jente og en gutt ) på 16 måneder, så jeg skjønner hva du mener når du sier at tiden ikke strekker til og det er hektisk. Døgnet skulle helst hatt flere timer spør du meg ;)
    Nydelige bilder fra uteplassen din.
    Ønsker deg en fin sommer og håper du får litt tid for deg selv også.
    Vennlig hilsen Susanne

    SvarSlett
  2. ønsker deg en nydelig sommer med småsjarmørene dine! Dere kommer nok inn i gode vaner litt etter litt igjen:)
    Nydelige bilder fra hagen!
    så kjempekoselig ut!

    her venter jeg mine små tantetvillinger like rundt hjørnet og denne ferieuken blir sammen emd dem. Vi skal feire to års dobbelbursdag på torsdag! Tenk at tiden går så fort:)
    her er det lovet sommersol på onsdag, håper de holder det de lover!
    klem ellemell

    SvarSlett
  3. Den "hvitløken" var jo bare kjempe søt! En sånn har jeg sett etter lenge :) Hvor er denne kjøpt?
    Hilsen ELin

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja sant! Den er kjøpt i en interiørbutikk i Tønsberg og heter egentlig nirvana daybed. Den er ikke gratis, men verdt investeringa si!

      Slett
  4. Jeg fikk se noe lignende i Son for to år sia. Men aldri funnet helt lik. De er dyre i pris, så kanskje man investerer i noe sånt etterhvert. Takk for svar.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Å flytte et syrintre

Glutenfri kyllingpai

Give away!